logo-prawe

Baza sprzętowo-transportowa

Bazę sprzętowo-transportową naszej spółki tworzy ponad 70 wyspecjalizowanych jednostkek zapewniających nam wykonywanie większości prac w oparciu o własne zaplecze. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z maszyn, które są na naszym wyposażeniu.

Pociąg do potokowej wymiany nawierzchni SUM 312

Pociąg SUM Q 312 – jest samojezdną maszyną torową produkcji austriackiej firmy Plaser & Theurer zaprojektowaną do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej. SUM w sposób ciągły dokonuje wymiany podkładów i szyn, która odbywa się w obrębie jego wnętrza. Maszyna wyposażona jest w specjalny zestaw mechanizmów wybierania oraz transportu materiałów, wśród których najważniejszą rolę spełniają główny zespół roboczy SWAL – odpowiedzialny za równoczesny demontaż...

Czytaj dalej...

Uniwersalna podbijarka szlakowo-rozjazdowa Unimat 09-4X4/4S Dynamic

Unimat 09-4x4/4S jako jednopodkładowa maszyna do podbijania toru jest 8-osiową wysoce wydajną uniwersalną podbijarką wyposażona w dynamiczny stabilizator toru, która jako pierwsza w tej klasie łączy w sobie właściwości podbijarki szlakowej o ciągłym trybie pracy (09-CSM) oraz najnowocześniejszych podbijarek do rozjazdów (Unimat 4S). Oznacza to, że z jednej strony jest w stanie utrzymać ciągły posuw w trakcie cyklicznego podbijania w torze szlakowym i w miarę...

Czytaj dalej...

Uniwersalna podbijarka torowa UNIMAT 08-275/3S

Podbijarka Unimat 08-275/3S – uniwersalna podbijarka torowa produkcji austriackiej firmy Plaser & Theurer. Jest to samojezdna maszyna wyrównująca przebieg i płaszczyznę toru kolejowego poprzez tzw. podbicie. Proces podbicia polega na uniesieniu toru do góry z jednoczesnym podsypaniem pod podkłady tłucznia, dzięki czemu tor po opuszczeniu znajduje się na odpowiedniej wysokości, a obciążenie przejeżdżających pociągów przekazywane...

Czytaj dalej...

Podbijarka torowa CSM 09-32

Podbijarka CSM 09-32 – szlakowa podbijarka torowa produkcji austriackiej firmy Plaser & Theurer. Jest to samojezdna maszyna wyrównująca przebieg i płaszczyznę toru kolejowego poprzez tzw. podbicie. Proces podbicia polega na uniesieniu toru do góry z jednoczesnym podsypaniem pod podkłady tłucznia, dzięki czemu tor po opuszczeniu znajduje się na odpowiedniej wysokości, a obciążenie przejeżdżających pociągów przekazywane jest na tłuczeń na całej długości...

Czytaj dalej...

Oczyszczarka tłucznia RM 80/RM 76

Oczyszczarki tłucznia to samobieżne maszyny, które jadąc po torowisku czyszczą tłuczeń nawierzchni torowej. Maszyny te sięgają przy oczyszczaniu poziomu ławy torowiska. Pracują w składzie wraz z wagonami MFS 40, na które transportowany jest zanieczyszczony materiał z procesu oczyszczania. Na wyposażeniu naszej firmy znajdują się dwie oczyszczarki austriackiej firmy Plasser & Theurer - model RM 80 i RM 76.

Czytaj dalej...

Wagony MFS 40

Wagony typu MFS 40 przeznaczone są do transportu tłucznia oraz innych materiałów w składzie pociągu do miejsca wykonywania prac torowych. Na naszym wyposażeniu znajduje się 16 szt. tychże wagonów. Ich główną zaletą jest zdolność do transportu i przechowywania, jak również pobierania i rozładunku materiałów w trybie pracy pojedynczej jednostki lub w zespole kilku wagonów. Podczas pracy często tworzą wspólny ciąg wraz z oczyszczarkami torowymi, które swój...

Czytaj dalej...

Profilarka tłucznia USP 5000C

Maszyna do rozprowadzania i zrównywania tłucznia firmy Plasser & Theurer, służy do uzupełniania, zrównywania i zamiatania toru i przywraca regularny przekrój podsypki, również w rozjazdach. USP 5000C posiada silos umożliwiający zatrzymanie nadmiaru podsypki i użycie jej w miejscach występujących braków.

Czytaj dalej...

Profilarka tłucznia SSP 110 SW

Maszyna do rozprowadzania i zrównywania tłucznia firmy Plasser & Theurer, służy do uzupełniania, zrównywania i zamiatania toru i przywraca regularny przekrój podsypki, również w rozjazdach. Obok różnych wałów zamiatających dla wszystkich form nawierzchni, profilarka posiada silos do przyjmowania nadmiarowego tłucznia.

Czytaj dalej...

Pociąg do potokowej wymiany kolejowej sieci trakcyjnej

Pociąg do potokowej wymiany kolejowej sieci trakcyjnej składa się z uniwersalnego ciągnika szynowego typu UCS-40 oraz pojazdu typu PLS-41 stanowiącego zestaw urządzeń do wywieszania i zwijania przewozów jezdnych oraz lin nośnych sieci trakcyjnej. Przeznaczeniem pociągu sieciowego jest obsługa, konserwacja i naprawa kolejowej sieci trakcyjnej. Pociąg został wyprodukowany w 2011 r. przez ZPS sp. z o.o.

Czytaj dalej...

Zgrzewarka szynowa

Maszyna dwudrogowa (mogąca się poruszać po drodze i po szynach) służąca do wykonywania złączy szyn w torze metodą zgrzewania elektrooporowego wraz z rejestracją procesu zgrzewania. Moduł zgrzewający zamontowany jest na czteroosiowym podwoziu samochodu DAF, dodatkowo wyposażonym w podwozie kolejowe. Całość zestawu do zgrzewania nie przekracza skrajni. Wyjątkowość tej maszyny polega na jej mobilności, dzięki której możliwe jest szybkie przemieszczenie zgrzewarki szyn...

Czytaj dalej...

Palownica PV 15

Głównym zadaniem maszyny jest wbijanie w podłoże betonowych pali, które służą jako fundament do mocowania słupów sieci trakcyjnej. Maszyna może również, za pomocą specjalnej głowicy, wykonywać odwierty w podłożu pod mieszankę betonową stanowiącą podstawę do mocowania tychże słupów. Proces wbijania można realizować zarówno z torowiska kolejowego jak i z podłoża nieutwardzonego. Dzięki podwoziu kolejowemu maszyna może w dowolnym miejscu wjechać oraz zjechać z...

Czytaj dalej...

Suwnice PTH 350

Zestaw bramek suwnicowych PTH-350 jest używany do usuwania lub układania odcinków szyn o około 30 metrów. Bramki działają zawsze w tandemie. Zadanie swoje wykonują za pomocą hydraulicznych zacisków. Urządzenia te samodzielnie poruszają się po torach, a na miejsce pracy dostarczane są na specjalnych wagonach.

Czytaj dalej...